نوشته شده توسط : علی افسری نژاد

" سخنی پر معنا "

 

سه چیز به صاحب خود باز می گردد :

 

ستم ، مکر و پیمان شکنی



:: بازدید از این مطلب : 362
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افسری نژاد

بسم الله الرحمن الرحیم

وَعَسَى أَن تَكْرَهُواْ شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ وَعَسَى أَن تُحِبُّواْ شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ

لَّكُمْ وَاللّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ

سوره بقره آیه ۲۱۶ : چه بسا چيزى را خوش نداشته باشيد، در

حالیکه آن برای شما خوب

 است و يا چيزى را دوست داشته باشيد، حال آنكه شرِّ شما 

 در آن است‏. و خدا مى‏داند، و شما نمیدانید....



:: بازدید از این مطلب : 462
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : جمعه 9 دی 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افسری نژاد
 
دانلود آلبوم جدید استاد شجریان قطعه دیدار Play Download
دانلود آلبوم جدید استاد شجریان آواز بر قطعه دیدار Play Download
دانلود آلبوم جدید استاد شجریان قطعه پنج ضربی Play Download
دانلود آلبوم جدید استاد شجریان ادامه قطعه پنج ضربی Play Download
دانلود آلبوم جدید استاد شجریان آواز دیلمان Play Download
دانلود آلبوم جدید استاد شجریان تصنیف شور " در فراق " Play Download
دانلود آلبوم جدید استاد شجریان ساز و آواز افشاری Play Download
دانلود آلبوم جدید استاد شجریان چهار مضراب افشاری " رقص پروانه " Play Download
دانلود آلبوم جدید استاد شجریان ادامه ساز و آواز Play Download
دانلود آلبوم جدید استاد شجریان تصنیف افشاری " ساقیا " Play Download
دانلود آلبوم جدید استاد شجریان ساز و آواز قرائی Play Download
دانلود آلبوم جدید استاد شجریان تصنیف افشاری " باده عشق " Play Download


:: بازدید از این مطلب : 402
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه 9 دی 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افسری نژاد
عجایب بارگاه خسرو پرویز !
 
 
از «هفت گنج» یا عجایب بارگاه خسروپرویز بارها در منابع مختلف نامى به میان آمده است.
«ساسانیان» اثر «كریستین سن» یكى از منابعى است كه به این عجایب اشاره كرده است و از گنج گاو، دستمال نسوز، تاج یاقوت‌نشان، تخت طاقدیس، طلاى مشت افشار، گنج بادآورد و شطرنجى از یاقوت و زمرد به عنوان عجایب هفت‌گانه بارگاه پادشاه ساسانى نام برده است. فردوسى نیز در قصیده ای، از «هفت گنج» خسروپرویز نام مى‌برد. هندیان بودایى هم به تقلید از «هفت گنج» خسروپرویز، پادشاه ساسانى، «هفت گوهر» را ترتیب داده بودند.
 
گنج گاو
 
كشاورز مثل هر روز، «غباز» (خیش گاو آهن) را برداشت و به سوى مزرعه حركت كرد. به مزرعه كه رسید توشه ظهر را زیر درختى گذاشت و با «غباز» به سمت راست مزرعه رفت. تا «غباز» را در زمین فرو كرد متوجه شیئى سخت شد. با دست شروع به كندن زمین كرد و ناگاه با ظرف قدیمى برخورد كرد. آن را بیرون آورد، ولى باورش نمى‌شد. ظرف پر از سكه بود. سكه را كه نگاه كرد نام اسكندر روى آن حك شده بود. كشاورز براى نشان دادن حسن نیت خود نسبت به پادشاه خسروپرویز ظرف را نزد او برد. شاه فورا دستور داد تا مزرعه را بكنند و ظروف دیگر را از خاك بیرون بكشند. صد كوزه نقره و طلا كه مهر اسكندر بر آن حك شده بود، از خاك بیرون آمد. خسرو پرویز،این گنجینه را كه یكى از عجایب هفت گانه كاخش بود، گرفت و یكى از كوزه‌ها را به كشاورز داد. گنج را در جایى از كاخ مخفى كرد و آن را «گنج گاو» نامید.
 
دستمال نسوز خسرو‌پرویز
 
یكى دیگر از عجایب بارگاه خسروپرویز دستمال او بود. شاه بعد از هر غذا خوردن با دستمال، دست‌هاى خود را پاك مى‌كرد و چون كثیف و چرب مى‌شد آن را درون آتش مى‌انداخت تا آتش آن را تمیز كند، دستمال پاك مى‌شد ولى نمى‌سوخت. به احتمال قوى جنس این دستمال از پنبه كوهى بوده است.
 
تاج یاقوت‌نشان خسرو پرویز
 
از دیگر عجایب كاخ او تاج خسرویى بود. تاج خسرو پرویز از مقدار زیادى طلا و مروارید ساخته شده بود. یاقوت‌هاى به كار رفته در تاج طورى مى‌درخشید كه به جاى چراغ در شب از آن استفاده مى‌كردند و یاقوت‌هایش همه جا را روشن مى‌كرد. زمردهایش چشم افعى را كور مى‌كرد. این تاج آنقدر سنگین بود كه زنجیرهایى از طلا را از سقف آویزان كرده بودند و تاج را بر این زنجیرهاى طلا بسته بودند، طورى كه تاج به هنگام نشستن شاه روى سرش قرار بگیرد و سنگینى تاج را احساس نكند.
 
 
 
تخت طاقدیس بارگاه خسروپرویز
 
یكى دیگر از عجایب بارگاه خسرو تخت طاقدیس اوست. شكل این تخت مانند طاق بود و جنسش از عاج و نرده‌هایش از نقره و طلا بود. سقف این تخت از زر و لاجورد بود. صور فلكی، كواكب، بروج سماوی، هفت اقلیم، صورت‌هاى پادشاهان، مجالس بزم و شكار، بر این سقف، حك شده بود. روى آن وسیله‌اى براى تعیین ساعت روز نصب شده بود. چهار یاقوت، هر یك به تناسب یكى از فصول سال دیده مى‌شد. بر بالاى آن وسیله اى بود كه قطراتى مانند قطرات باران را فرو مى‌ریخت و صدایى رعدآسا به گوش مى‌رسید.
 
 
طلاى مشت افشار
 
خسروپرویز قطعه طلایى اعجاب انگیز داشت كه به طلاى مشت فشار یا مشت افشار معروف بود. این قطعه طلا به اندازه مشت پادشاه و چون موم نرم بود. این قطعه زر به هر شكلى حالت مى‌گرفت. این قطعه طلا را از معدنى در تبت براى خسرو استخراج كرده بودند و200 مثقال وزن داشت.
 
 
گنج بادآورد
 
«گنج بادآورد» از عجائب دیگر دستگاه پرویز است. هنگامى كه ایرانیان اسكندریه را محاصره كردند، رومیان ثروت شهر را در كشتى‌هائى نهادند تا به مكانى امن بفرستند، اما باد به جهت مخالف وزید و كشتى به سمت ایرانیان آمد. ثروت را به تیسفون بردند و «گنج باد آورد» نامی‌دند.
 
 
شطرنجى از یاقوت و زمرد
 
 
از عجایب دیگر دستگاه پادشاه ساسانی، شطرنج مخصوصى از جنس یاقوت و زمرد بود.
خسروپرویز شاید از معدود پادشاهانى باشد كه از همسرش نیز در برخى از منابع تاریخى به عنوان یكى از عجایب دربار او نامبرده شده است. در تاریخ ثعالبى به جز آنچه كه در بالا اشاره شد، از زن او شیرین، قصرش تیسفون، درفش كاویانی، رامشگران دربار ساسانی، اسب خسرو به نام شبدیز و فیل سفید دربار نیز به عنوان گنج‌هاى خسرو و عجایب دربار او یاد شده و درباره برخى از آنها توضیحاتى آمده است. در تاریخ ثعالبى آمده است: «شیرین و خسرو در جوانى دلباخته یكدیگر شدند، اما وقتى خسرو به پادشاهى رسید شیرین را فراموش كرد.
 
شیرین كه بار دیگر در پى جلب عشق خسرو برآمده بود، روزى در سر راه شكار او قرار گرفت و آتش عشق فراموش شده در دل خسرو روشن شد. اودر همان لحظه او را به زنى گرفت. شیرین بعد از راهیابى به كاخ پس از چندى مریم بانوى اول زرتشتیان را مسموم كرد و خود زن اول دربار شد.»
 
اسب خسرو «شبدیز» هم از دیگر عجائب كاخ اوست كه در تاریخ ثعالبى از آن نامى به‌میان آمده است. خسرو گفته بود اگر كسى خبر مرگ «شبدیز» را بدهد او را خواهد كشت. هنگامى كه «شبدیز» مرد تنها «باربد» جرات كرد نغمه اى را بخواند و در آن خبر مرگ شبدیز را بدهد. او خواند: «دیگر شبدیز نمى‌خواند و نمى‌چرد.» شاه گفت: «مگر او مرده است.» وباربد گفت: «شاه چنین فرماید.»
 
«باربد» خود نیز از عجائب دستگاه پرویز بود. «سركس» از خنیاگران دربار كه به او حسادت مى‌كرد در فرصتى مناسب او را كشت. خسرو وقتى دانست باربد به دست سركس كشته شده است دستور قتل «سركس»را هم داد.
 
تخت طاقدیس. تخت خسرو پرویز را که از فریدون به وی رسیده بود طاقدیس می‌گفتند. گویند جمیع حالات فلکی و نجومی ‌در آن ظاهر می‌شده و آن سه طبقه بوده و در هر طبقه جمعی از ارکان دولت او جابجا قرار می‌گرفته اند و خسرو پرویز بر آن تخت ملحقات و تصرفات کرده بود. طول آن تخت یکصد و هفتاد ذراع و عرض آن یکصد و بیست ذراع و مکلل بجواهر بود.


:: بازدید از این مطلب : 382
|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : جمعه 9 دی 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افسری نژاد
عشق کافیست ....
 
عشق کافیست .... گروه گل یاس
 
love is wide ocean that joins two shores
عشق اقیانوس وسیعی است که دو ساحل رابه یکدیگر پیوند میدهد


life without love is none sense and goodness without love is impossible
زندگی بدون عشق بی معنی است و خوبی بدون عشق غیر ممکن


love is something silent , but it can be louder than anything when it talks
عشق ساکت است اما اگر حرف بزند از هر صدایی بلند تر خواهد بود


love is when you find yourself spending every wish on him
عشق آن است که همه خواسته ها را برای او آرزو کنی


love is flower that is made to bloom by two gardeners
عشق گلی است که دو باغبان آن را می پرورانند


love is like a flower which blossoms whit trust
عشق گلی است که در زمین اعتماد می روید


love is afraid of losing you
عشق یعنی ترس از دست دادن تو


no matter what the question is love is the answer
پاسخ عشق است سوال هر چه که باشد


when you have nothing left but love than for the first time you become aware that love is enough
وقتی هیچ چیز جز عشق نداشته باشید
 آن وقت خواهید فهمید که عشق برای همه چیز کافیست


love is the one thing that still stands when all else has fallen
زمانی که همه چیز افتاده است عشق آن چیزی است که بر پا می ماند


love is like the air we breathe it may not always be seen, but it is always felt and used and we will die without it
عشق مثل هوایی است که استشمام می کنیم آن را نمی بینیم
 اما همیشه احساس و مصرفش می کنیم و بدون آن (تدریجا) خواهیم مرد


:: بازدید از این مطلب : 421
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : جمعه 9 دی 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افسری نژاد
شب یلدا - گروه گل یاس

 

شب یلدا، درازترین شب سال و یكی از بزرگترین جشن های ایرانیان است. ایرانیان همواره شیفته شادی و جشن بوده اند و این جشن ها را با روشنایی و نور می آراستند. آنها خورشید را نماد نیكی می دانستند و در جشن هایشان آن را ستایش می كردند. در درازترین و تیره ترین شب سال، ستایش خورشید نماد دیگری می یابد. مردمان سرزمین ایران با بیدار ماندن، طلوع خورشید و سپیده دم را انتظار می كشند تا خود شاهد دمیدن خورشید باشند و آن را ستایش كنند. خوردن خوراكی ها و مراسم دیگر در این شب بهانه ای است برای بیدار ماندن.
ریشه کلمه یلدا متعلق به زبان سریانی است و به معنای تولد یا میلاد است. در برخی منابع آمده است که پس از مسیحی شدن رومیان، سیصد سال پس از تولد عیسی مسیح، کلیسا جشن تولد مهر را به عنوان زاد روز عیسی پذیرفت، زیرا زمان دقیق تولد وی معلوم نبود. در واقع یلدا یک جشن آریایی است و پیروان میترائیسم آن را از هزاران سال پیش در ایران برگزار می کرده اند. وقتی میترائیسم از تمدن ایران باستان به سایر جهان منتقل شد در روم و بسیاری از کشورهای اروپایی روز 21 دسامبر به عنوان تولد میترا جشن گرفته می شد ولی پس از قرن چهارم میلادی در پی اشتباه محاسباتی، این روز به 25 دسامبر انتقال یافت و از سوی مسیحیان به عنوان روز کریسمس جشن گرفته شد. از این روست که تا امروز بابا نوئل با لباس و کلاه موبدان ظاهر می شود و درخت سرو و ستاره بالای آن هم یادگاری از کیش مهر است.
در ایران و سرزمین‌های هم‌فرهنگ مجاور، از شب آغاز زمستان با نام «شب چله» یا «شب یلدا» نام می‌برند كه همزمان با شب انقلاب زمستانی است. به دلیل دقت گاهشماری ایرانی و انطباق كامل آن با تقویم طبیعی، همواره و در همه سال‌ها، انقلاب زمستانی برابر با شامگاه سی‌ام آذرماه و بامداد یكم دی‌ماه است. هر چند امروزه برخی به اشتباه بر این گمانند كه مراسم شب چله برای رفع نحوست بلندترین شب سال برگزار می‌شود؛ اما می‌دانیم كه در باورهای كهن ایرانی هیچ روز و شبی، نحس و بد یوم شناخته نمی‌شده است. جشن شب چله، همچون بسیاری از آیین‌های ایرانی، ریشه در رویدادی كیهانی دارد.
خورشید در حركت سالانه خود، در آخر پاییز به پایین‌ترین نقطه افق جنوب شرقی می‌رسد كه موجب كوتاه شدن طول روز و افزایش زمان تاریكی شب می‌شود. اما از آغاز زمستان یا انقلاب زمستانی، خورشید دگرباره بسوی شمال شرقی باز می‌گردد كه نتیجه آن افزایش روشنایی روز و كاهش شب است.به عبارت دیگر، در شش‌ماهه آغاز تابستان تا آغاز زمستان، در هر شبانروز خورشید اندكی پایین‌تر از محل پیشین خود در افق طلوع می‌كند تا در نهایت در آغاز زمستان به پایین‌ترین حد جنوبی خود با فاصله 5/23 درجه از شرق یا نقطه اعتدالین برسد. از این روز به بعد، مسیر جابجایی‌های طلوع خورشید معكوس شده و مجدداً بسوی بالا و نقطه انقلاب تابستانی باز می‌‌گردد. آغاز بازگردیدن خورشید بسوی شمال‌شرقی و افزایش طول روز، در اندیشه و باورهای مردم باستان به عنوان زمان زایش یا تولد دیگرباره خورشید دانسته می‌شد و آنرا گرامی و فرخنده می‌داشتند.
در گذشته، آیین‌هایی در این هنگام برگزار می‌شده است كه یكی از آنها جشنی شبانه و بیداری تا بامداد و تماشای طلوع خورشید تازه متولد شده، بوده است. جشنی كه از لازمه‌های آن، حضور كهنسالان و بزرگان خانواده، به نماد كهنسالی خورشید در پایان پاییز بوده است، و همچنین خوراكی‌های فراوان برای بیداری درازمدت كه همچون انار و هندوانه و سنجد، به رنگ سرخ خورشید باشند.
 
 شب یلدا - گروه گل یاس
 
تنوع برگزاری یلدا
 
یکی از آیین های شب یلدا در ایران، تفال با دیوان حافظ است. مردم دیوان اشعار لسان الغیب را با نیت بهروزی و شادکامی می گشایند و فال دل خویش را از او طلب می کنند. در برخی دیگر از نقاط ایران نیز شاهنامه خوانی رواج دارد. نقل خاطرات و قصه گویی پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها نیز یکی از مواردی است که یلدا را برای خانواده ایرانی دلپذیرتر می کند. اما همه این ها ترفندهایی است تا خانواده ها گرد یکدیگر جمع شوند و بلندترین شب سال را با شادی و صفا سحر کنند.
در سراسر ایران زمین، جایی را نمی یابید که خوردن هندوانه در شب یلدا جزو آداب و رسوم آن نباشد.در نقاط مختلف ایران، انواع تنقلات و خوراکی ها به تبع محیط و سبک زندگی مردم منطقه مصرف می شود اما هندوانه میوه ای است که هیچ گاه از قلم نمی افتد، زیرا عده زیادی اعتقاد دارند که اگر مقداری هندوانه در شب چله بخورند در سراسر چله بزرگ و کوچک یعنی زمستانی که در پیش دارند سرما و بیماری بر آنها غلبه نخواهد کرد.
یكی از دلایل گرفتن جشن دراین شب زاده شدن ایزدمهر است.
مهر به معنای خورشید و یكی از بغان ایرانی و هندی است و تاریخ پرستش به سال ها پیش از زرتشت می رسد. پس از ظهور زرتشت، این پیامبر ایرانی خدای بزرگ را اهوارمزدا معرفی كرد. ایزدان و بغان را به دو دسته اهورایی و دیوانی تقسیم كرد. در باور زرشتی، بغان تیره اهورایی ستوده و تیره دیوانی نكوهیده شود. یكی از ایزدان اهواریی مهر ایرانی و هنی بود. مهر ایزدی نیك است و قسمتی از اوستا به نام او، نام گذاری شده است. در مهریشت اوستا آمده است: «مهر از آسمان با هزاران چشم بر ایرانی می نگرد تا دروغی نگوید».
ایزد مهر در یكی از شهرهای خاوری ایران از دوشیزه ای به نام ناهید زاده شد. پس از مدت اندكی كشور به كیش مهرپرستی گروید. مهرپرستی از مرزهای ایران فراتر و به رم رفت. پادشاهان رم به آن گرویدند و دین رسمی رم شد. «یولیانوس» یا «ژولیان» یكی از پادشاهان رومی گروه گروه مردم ترسا را به دین مهر می كشاند و دعوت می كرد.هنوز هم نیایش های این شاه رومی با مهر برجاست. «ای پدر در آسمان نیایش مرا بشنو» «یولیانوس» در این نیایش خدا را پدر می نامد. این اسمی بود كه ترسایان به تقلید از مهرپرستان بر خدای خود گذاشتند. رومیان سال های بسیار تولد مهر و شب چله را جشن می گرفتند و آن را آغاز سال می دانستند. حتی پس از گسترش دین مسیحیت، باز كشیشان نتوانستند از گرفتن این جشن ها جلوگیری كنند و به ناچار مجبور شدند به دروغ این شب را زادروز تولد عیسی معرفی كنند تا روز 25 دسامبر را به بهانه تولد عیسی جشن بگیرند نه تولد ایزدمهر،‌ هنگامی كه به آیین و مراسم مسیحیان در كریسمس نگاه می كنیم بسیاری از نشانه های ایرانی این مراسم را در می یابیم. ایرانیان قدیم در شب چله درخت سروی را با دو رشته نوار نقره ای و طلایی می آراستند. بعدها مسیحیان درخت كاج را به تقلید از مهرپرستان و ایرانیان تزیین كردند. مهر از دوشیزه با كره ای به نام آناهیتا در درون غاری زاده شد كه بعدها مسیحیان عیسی را جایگزین مهر و مریم را جایگزین آناهیتا قرار دادند. یكی دیگر از وام گیری های مسیحیان از مهرپرستان، روز مقدس مسیحی یعنی یكشنبه است.
Sunday به معنی روز خورشید یا مهر است كه روز مقدس مهرپرستان بود . ارنست رنان درباره آیین مهرپرستی گفته است:‌ «اگر عیسویت به هنگام گسترش خود بر اثر بیماری مرگ ماری باز می ایستاد، سراسر جهان به آیین مهر می گروید».

 

 

شب یلدا - گروه گل یاس

 

شب یلدا - گروه گل یاس

منبع:گروه گل یاس



:: بازدید از این مطلب : 414
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : جمعه 9 دی 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افسری نژاد

دوستت دارم‌ها را نگه می‌داری برای روز مبادا،

دلم تنگ شده‌ها را، عاشقتم‌ها را…

این‌ جمله‌ها را که ارزشمندند الکی خرج کسی نمی‌کنی!

باید آدمش پیدا شود!

باید همان لحظه از خودت مطمئن باشی و باید بدانی که فردا، از امروز گفتنش پشیمان نخواهی شد!

سِنت که بالا می‌رود کلی دوستت دارم پیشت مانده، کلی دلم تنگ شده و عاشقتم مانده که خرج

کسی نکرده‌ای و روی هم تلنبار شده‌اند!

فرصت نداری صندوقت را خالی کنی.! صندوقت سنگین شده و نمی‌توانی با خودت بِکشی‌اش…

شروع می‌کنی به خرج کردنشان!

توی میهمانی اگر نگاهت کرد اگر نگاهش را دوست داشتی

توی رقص اگر پا‌به‌پایت آمد اگر هوایت را داشت اگر با تو ترانه را به صدای بلند خواند

توی جلسه اگر حرفی را گفت که حرف تو بود اگر استدلالی کرد که تکانت داد

در سفر اگر شوخ و شنگ بود اگر مدام به خنده‌ات انداخت و اگر منظره‌های قشنگ را نشانت داد

برای یکی یک دوستت دارم خرج می‌کنی برا ی یکی یک دلم برایت تنگ می‌شود خرج می‌کنی! یک

چقدر زیبایی یک با من می‌مانی؟

بعد می‌بینی آدم‌ها فاصله می‌گیرند متهمت می‌کنند به هیزی… به مخ‌زدن به اعتماد آدم‌ها!

سواستفاده کردن به پیری و معرکه‌گیری…

اما بگذار به سن تو برسند!

بگذار صندوقچه‌شان لبریز شود آن‌‌وقت حال امروز تو را می‌فهمند بدون این‌که تو را به یاد بیاورند

غریب است .

و عجیب تر از آن است دوست داشته شدن…

وقتی می‌دانیم کسی با جان و دل دوستمان دارد …

و نفس‌ها و صدا و نگاهمان در روح و جانش ریشه دوانده؛

به بازیش می‌گیریم هر چه او عاشق‌تر، ما سرخوش‌تر، هر چه او دل نازک‌تر، ما بی رحم ‌تر.

تقصیر از ما نیست؛

تمامیِ قصه هایِ ، اینگونه به گوشمان خوانده شده‌اند

  • هنگامی دستم را دراز کردم که دستی نبود هنگامی لب به زمزمه گشودم که مخاطبی نداشتم و
  •  هنگامی تشنه آتش شدم که در برابرم دریا بود و دریاو دریا….



    :: بازدید از این مطلب : 379
    |
    امتیاز مطلب : 25
    |
    تعداد امتیازدهندگان : 8
    |
    مجموع امتیاز : 8
    تاریخ انتشار : جمعه 9 دی 1390 | نظرات ()
    نوشته شده توسط : علی افسری نژاد

    افلاطون گفته "روح" دایره است


    و من دایره های روحم را کشف کردم!


    پنح دایره دور روحم کشیدم، و خودم را در مرکز این دایره ها قرار دادم

    در دایره اول نام افرادی را نوشتم که حال و هوای خوبی به من می دهند


    و در دایره پنجم که دورترین دایره به مرکز بود


    نام کسانی را که از دنیای من فاصله دارند و بیشترین کشمکش را با آنها دارم

    همه ما دلمان می خواهد که احساسی خوب در مورد خودمان داشته باشیم


    و گاهی اوقات نداریم!


    گاهی حال و هوای ما در مورد خودمان بستگی به تاثیری دارد که دیگران روی

     ما می گذارند به آنهایی که در دایره آخر هستند و سعی می کنند که اعتماد به نفس

    ما را از بین ببرند

    نمی توانی کسی را مجبور کنی که دوستت داشته باشد


    و گاهی حضور در کنار افراد نامناسب باعث می شود


    حتی در مفایسه با تنهایی ات، بیشتر احساس تنهایی کنی ...

    در چنین وضعیتی تلاش برای ایجاد تغییر و تحول


    ممکن است باعث شود راهت را گم کنی


    یا شاید باعث شود وجود خودت که تو را "تو" می کند را از دست بدهی

    گاه سالها طول می کشد تا یاد بگیری چگونه از خودت مراقبت کنی


    به همین دلیل بسیار مهم است


    که افرادی را در اطرافت داشته باشی که دوستت بدارند


    حتی گاهی بیشتر از آنچه که


    خودت می توانی خودت را دوست داشته باشی

    در مواجه با افراد از خودت بپرس


    این فرد چه حسی در من ایجاد می کند ...


    در کنار او می توانم خودم باشم؟


    با او می توانم رو راست باشم؟


    می توانم به او هرچه می خواهم بگویم؟


    در کنار او احساس راحتی می کنم؟


    وقتی او وارد می شود چه حسی به من دست می دهد؟


    و وقتی می رود چه حالی می شوم؟


    وقتی با او هستم احساسات واقعی ام را پنهان می کنم یا با او روراستم؟


    آیا او باعث می شود احساس حقارت کنم یا به خودم ببالم؟

    فلسفه وجود این 5 دایره، شناخت است، نه پیش داوری


    پس با خودت روراست باش


    با افرادی که در نظر تو بد خلق اند، مدارا کن


    و خودت را مقید نکن که چون به صرف اینکه با کسی در سر کار و یا اوقاتی ممتد


    هر روز زمانی را می گذرانی


    باید او را در دایره اول و نزدیک به خودت جای دهی

    در دایره اول افرادی را بگذار که از صمیم جان به آنها اعتماد داری


    حتی اگر هر روز آنها را نمی بینی


    ولی وجود آنها باعث حس خوب و ارزشمندی در تو می شود


    از خودت بپرس


    در مورد افکار و خواسته هایم به چه کسی می توانم اعتماد کنم؟


    آنها همان کسانی هستند که در دایره اول جای دارند


    با این افراد و در کنار آنها، قدرتمندی ...


    ارزشهای مشترک با آنها داری


    و با حضور آنها در زندگیت، دنیا را زیباتر می بینی


    دوستان و همراهانی خارق العاده!

    دایره دوم جای کسانی است که به رشد معنوی تو کمک می کنند


    مربیان ... آموزگاران


    و شاید هم افرادی که تنها برای وقت گذرانی خوبند


    بیرون رفتن و خندیدن ...


    چیزی به تو اضافه نمی کنند


    ولی در عین حال هم باعث نمی شوند که حس بدی نسبت به خودت داشته باشی



    دایره سوم همکاران و اقوامند


    و شاید آدمهای خنثی، کسانی که نقش بسیار کوچکی در چند ساعت از زندگی

     تو ایفا میکنند و تاثیر آنها نیز تنها همان چند ساعتی است که با آنها هستی


    هیچ زمانی در غیر از ساعت ملاقاتشان به آنها فکر نمی کنی


    و به راحتی می شود با فرد دیگری جایگزین شوند


    افراد این دایره در محدوده کار و وظایفشان با تو هستند و لاغیر



    دایره چهارم سر آغاز عزم راسخ توست!


    آنها کسانی هستند که در کار تو اخلال ایجاد می کنند


    افراد این دایره لزوما" با خود واقعی تو مرتبط نیستند


    حتی ممکن است رییس اداره ای باشد که تنها دورادور با کار آنها در ارتباطی


    افراد این دایره در زندگی اجتماعی و حرفه ات مهم هستند ...


    در کنار آنها نمی توانی راحت باشی


    و وقتی آنها را می بینی شاید حتی آشفته و پریشان شوی



    دایره آخر جای دورترین افراد است


    جای آدمهایی که به تو لطمه زده اند، تحقیرت کرده اند،


    کسانی که همیشه به تو انرژی منفی می دهند


    و احساسات زجرآوری را با آنها تجربه می کنی



    خوب اکنون که جای هر کس را تعیین کردی


    اجازه نده کسانی که در دایره آخر جای دارند


    مستقیما" روح و روان تو را هدف قرار دهند


    نگذار کسی اولویت زندگی تو باشد، وقتی تو فقط یک انتخاب در زندگی او هستی ...


    یک رابطه بهترین حالتش وقتی است که دو طرف در تعادل باشند

    شخصیت خودت را برای کسی تشریح نکن


    چون کسی که تو را دوست داشته باشد به آن توضیحات نیازی ندارد


    و کسی که از تو بدش بیاید، باور نمی کند!

    وقتی دائم بگویی گرفتارم، هیچ وقت آزاد نمی شوی


    وقتی دائم بگویی وقت ندارم، هیچوقت زمان پیدا نمی کنی


    وقتی دائم بگویی فردا انجامش می دهم، آن فردا هیچوقت نمی آید!


    وقتی صبح بیدار می شویم دو انتخاب داریم:


    برگردیم بخوابیم و رویا ببینیم،


    یا بیدار شویم و رویاهایمان را دنبال کنیم.


    انتخاب با توست ...



    ما کسانی که به فکرمان هستند را نگران می کنیم و حتی به گریه می اندازیم


    و گریه می کنیم برای کسانی که حتی لحظه ای به فکر ما نیستند!


    این یکی از حقایق عجیب زندگی است،


    و اگر این را بفهمی،


    هیچوقت برای تغییر دیر نیست!



    :: بازدید از این مطلب : 379
    |
    امتیاز مطلب : 23
    |
    تعداد امتیازدهندگان : 7
    |
    مجموع امتیاز : 7
    تاریخ انتشار : جمعه 9 دی 1390 | نظرات ()
    نوشته شده توسط : علی افسری نژاد

    یک- به مردم بیش از آنچه انتظار دارند بدهید و این کار را با شادمانی انجام دهید .

    دو- با مرد یا زنی ازدواج کنید که عاشق صحبت کردن با او هستید. برای اینکه وقتی پیرتر می شوید، مهارت های مکالمه ای مثل دیگر مهارت ها خیلی مهم می شوند .

    سه- همه ی آنچه را که می شنوید باور نکنید، همه ی آنچه را که دارید خرج نکنید و یا همان قدر که می خواهید نخوابید .

    چهار- وقتی می گویید: دوستت دارم. منظورتان همین باشد .

    پنج- وقتی می گویید : متاسفم. به چشمان شخص مقابل نگاه کنید .

    شش- قبل از اینکه ازدواج کنید حداقل شش ماه نامزد باشید .

    هفت- به عشق در اولین نگاه باور داشته باشید .

    هشت- هیچ وقت به رؤیاهای کسی نخندید. مردمی که رؤیا ندارند هیچ چیز ندارند.

    نه- عمیقاً و با احساس عشق بورزید. ممکن است آسیب ببینید ولی این تنها راهی است که به طور کامل زندگی می کنید .

    ده- در اختلافات منصفانه بجنگید و از کسی هم نام نبرید .

    یازده- مردم را از طریق خویشاوندانشان داوری نکنید .

    دوازده- آرام صحبت کنید ولی سریع فکر کنید .

    سیزده- وقتی کسی از شما سوالی می پرسد که نمی خواهید پاسخ دهید، لبخندی بزنید و بگویید : چرا می خواهی این را بدانی؟

    چهارده- به خاطر داشته باشید که عشق بزرگ و موفقیت های بزرگ مستلزم

    ریسک های بزرگ هستند .

    پانزده- وقتی کسی عطسه می کند به او بگویید : عافیت باشد .

    شانزده- وقتی چیزی را از دست می دهید، درس گرفتن از آن را از دست ندهید .

    هفده- این سه نکته را به یاد داشته باشید: احترام به خود، احترام به دیگران و مسئولیت همه

    کارهایتان را پذیرفتن.

    هجده- اجازه ندهید یک اختلاف کوچک به دوستی بزرگتان صدمه بزند.

    نوزده- وقتی متوجه می شوید که که اشتباهی مرتکب شده اید، فوراً برای اصلاح آن اقدام کنید .

    بیست- وقتی تلفن را بر می دارید لبخند بزنید، کسی که تلفن کرده آن را در صدای شما می شنود .

    بیست و یک- زمانی را برای تنها بودن اختصاص دهید.

    منبع:ایران فارس



    :: بازدید از این مطلب : 431
    |
    امتیاز مطلب : 39
    |
    تعداد امتیازدهندگان : 13
    |
    مجموع امتیاز : 13
    تاریخ انتشار : جمعه 9 دی 1390 | نظرات ()
    نوشته شده توسط : علی افسری نژاد
    روز عاشورا - گروه گل یاس

     
     
    السلام علیک یا أباعبدالله
     
    وعلی الارواح التی حلت بفنائک علیکم منی جمیعا
     
    سلام الله أبدا مابقیت وبقی اللیل والنهار
     
    ولاجعله الله آخر العهد منی لزیارتکم
     
    السلام علی الحسین
     
    وعلى علی بن الحسین
     
    وعلى أولاد الحسین
     
    وعلى أصحاب الحسین
     
     
     روز عاشورا - گروه گل یاس
     
    نازم آن آموزگاری را که در یک نصف روز
     
    دانش‌آموزان عالم را همه دانا کند
     
    ابتدا قانون آزادی نویسد بر زمین
     
    بعد از آن با خون هفتاد و دو تن امضا کند
     
    روز عاشورا - گروه گل یاس
     
     
     
    التمـــــــــــــــــــاس دعا


    :: بازدید از این مطلب : 382
    |
    امتیاز مطلب : 17
    |
    تعداد امتیازدهندگان : 5
    |
    مجموع امتیاز : 5
    تاریخ انتشار : جمعه 9 دی 1390 | نظرات ()
    نوشته شده توسط : علی افسری نژاد
    هیچ کس کامل نیست



    اینگونه نگاه کنيد...


    مرد را به عقلش نه به ثروتش

    .

    زن را به وفايش نه به جمالش

    .

    دوست را به محبتش نه به کلامش

    .

    عاشق را به صبرش نه به ادعايش

    .

    مال را به برکتش نه به مقدارش

    .

    خانه را به آرامشش نه به اندازه اش

    .

    اتومبيل را به کاراییش نه به مدلش

    .

    غذا را به کيفيتش نه به کميتش

    .

    درس را به استادش نه به سختیش

    .

    دانشمند را به علمش نه به مدرکش

    .

    مدير را به عمل کردش نه به جایگاهش

    .

    نويسنده را به باورهايش نه به تعداد کتابهايش

    .

    شخص را به انسانيتش نه به ظاهرش

    .

    دل را به پاکیش نه به صاحبش

    .

    جسم را به سلامتش نه به لاغریش

    .

    سخنان را به عمق معنایش نه به گوینده اش



    :: بازدید از این مطلب : 409
    |
    امتیاز مطلب : 19
    |
    تعداد امتیازدهندگان : 5
    |
    مجموع امتیاز : 5
    تاریخ انتشار : جمعه 9 دی 1390 | نظرات ()
    نوشته شده توسط : علی افسری نژاد
    فواید انار 
     
     
     
     

    ۵۰ خاصیت میوه معروف پاییزی
     
    خداوند متعال در هر فصلی میوه‌های متناسب با آن فصل را آفرید تا آدمی بر اساس نیازهای جسمی خود از میوه‌ها استفاده کند. محققان طب قرآنی بر این عقیده‌اند که انار به عنوان یک میوه بهشتی از این جهت در فصل پاییز به بار می‌نشیند که فصل پاییز فصل خزان درختان و گرفتگی آسمان است و برای جلوگیری از افسردگی و نگرانی دانه‌های انار بسیار مفید بوده و موجب شادابی می‌شوند.
     
    همچنین پزشکان و متخصصان تغذیه خواص انار را به ۵۰ مورد تقسیم کرده‌اند:
     
    ۱. پوست و ریشه انار ضد کرم
    ۲. انار معتدل، مقوی، ملین، ادار آور و ضد تشنگی
    ۳. اگر بعد از غذا انار شیرین خورده شود رنگ چهره زیبا و غذا آسان هضم می‌شود.
    ۴ کسانی که لاغر هستند خوردن انار برای آن‌ها مفید است البته نوع شیرین آن.
    ۵ انار شیرین برای کسانی که یرقان دارند مفید است، یک ساعت قبل یا بعد از غذا میل شود.
    ۶ انار شیرین سرفه را تسکین می‌دهد و صدا را باز می‌کند (برای کسانی که آواز می‌خوانند)
    ۷. انار شیرین خارشهای بدن را تسکین می‌دهد.
    ۸.  طبع انار ترش سرد است.
    ۹.  مقوی معده و کبد است، البته انار شیرین.
    ۱۰. کسانی که زخم معده دارند انار ترش ممنوع است. به طور کلی زیاده‌روی در مصرف انار ترش امکان به وجود آمدن زخم معده را دارد.
    ۱۱.  جهت درمان زخمهای دهان روزی چندبار آب انار ترش را در دهان نگه داشته و مزمزه نمایید.
    ۱۲.  جهت درمان زخم داخل بینی یا گوشت اضافی روی زخم‌ها آب انار ترش را بجوشانید تا غلیظ شود، سپس با عسل مخلوط نمایید و بر روی آن‌ها بمالید.
    ۱۳. رب انار مقوی بدن و چاق کننده است.
    ۱۴. رب انار یبوست می‌آورد.
    ۱۵. خوردن انار غم و اندوه را از بین می‌برد.
    ۱۶. کسانی که میل به خوردن خاک و چیزی دیگر دارند با خوردن رب انار از بین می‌رود.
    ۱۷. خانمهای حامله اگر در دوران حاملگی رب انار بخورند ویار آن‌ها از بین می‌رود.
    ۱۸. برای از بین بردن ترشحات ساده زنانگی از دمکرده گل انار روزی ۲ استکان استفاده شود. ۵ گرم گل خشک در ۲۰۰ سی‌سی آب جوش ۲۰ دقیقه دم کرده، بنوشید.
    ۱۹. برای کسانی که خروج مقعد دارند پوست انار خشک یا تازه را در آب بجوشانند صاف کرده و بعد از هر بار اجابت مزاج در داخل آب نیمگرم یا سرد آن بنشینند. برای کسانی که بواسیر دارند این عمل مفید است.
    ۲۰. کسانی که کرم دارند حدود سه یا چهار گرم پوست انار را با یک لیوان آب گرم میل نمایند. بهتر است یبوست نداشته باشند اگر چنانچه یبوست دارند یک روز قبل از خوردن پودر پوست انار مسهل یا سوپ‌های ملایم بخورند و ۲ ساعت بعد از خوردن پودر پوست انار مقداری سوپ میل شود.
    ۲۱. کسانی که کم خون هستند یا احساس خستگی زیاد می‌کنند از دم کرده یا جوشانده برگ انار به عنوان چای استفاده (۱۰ گرم در ۲۵۰ سی‌سی آب) کنند.
    ۲۲ دم کرده برگ انار می‌گرن را برطرف می‌نماید. ۵ عصر و آخر شب یک لیوان میل شود. ۵ گرم گل انار در یک لیوان آب جوش دم کرده.
    ۲۳. برای درمان کرم کدو بین ۶۰ تا ۹۰ گرم پوست خشک کرده ریشه با ساقه انار را در ۲ لیوان آب به مدت ۲ شبانه روز خیس کرده سپس با حرارت ملایم آن را جوشانده تا آب به یک لیوان برسد، سپس صاف نموده در ۲ یا ۳ نوبت با کمی عسل مخلوط کرده میل شود. بعد از آن بیمار هنگام اجابت مزاج بر روی یک ظرف آب نیم گرم بنشیند تا کاملاً کرم کدو که همانا سر آن می‌باشد دفع گردد زیرا اگر سر آن باقی بماند مجدداً رشد می‌نماید. اما برای از بین بردن کرم کدو داروهای شیمیایی البته زیر نظر پزشک بهتر است.
    ۲۴. در موقع خوردن جوشانده پوست انار از خوردن روغن کرچک خودداری شود. زیرا ممکن است ایجاد مسمومیت نماید.
    ۲۵. جوشانده پوست انار جهت ترشحات سفید خانم‌ها مفید است.
    ۲۶. از ترکیب گلهای له شده انار با روغن کنجد برای سوختگی استفاده می‌شود.
    ۲۷. طبع انار سرد و‌ تر است.
    ۲۸. پوست آن سرد و خشک است.
    ۲۹. انار شیرین طبیعت سرد، معتدل و کمی‌تر دارد.
    ۳۰. انار تولید کننده اخلاط صالح است. همانا دو گونه خلط وجود دارد یکی مفید و دیگر غیر مفید که انار تولید کننده نوع مفید آن است.
    ۳۱. برای رفع درد سینه یا سرفه خشک سر انار را سوراخ کرده سپس روغن بادام شیرین داخل آن ریخته و روی آتش بگذارند تا روغن جذب شود آن‌گاه بخورند بسیار خوب است.
    ۳۲. انار ترش نیروی جنسی را کاهش می‌دهد.
    ۳۳. عصاره گل انار و گلاب برای ورم چشم مفید است. بصورت ضماد با احتیاط مصرف شود.
    ۳۴. گل انار با آب بارهنگ برای زخمهای آلات تناسلی آقایان مفید است. گل انار + عرق بید + عرق بیدمشک + عرق کاسنی + بارهنگ سپس زخم را بشویید.
    ۳۵. به جای گل ما می‌توانیم از پی سفید داخل انار استفاده کنیم. (مورد شماره ۳۴)
    ۳۶. کسانی که می‌خواهند نوزادی زیبا داشته باشند در دوران حاملگی در فواصل غذا و ظهر و شب انار بخورند.
    ۳۷. خوردن انار مستی را رفع می‌کند.
    ۳۸. انار جهت صفرا و تب صفراوی مفید است. قبل از غذا میل شود.
    ۳۹. بهترین موقع خوردن انار صبح ناشتا با کمی گلپر است.
    ۴۰. جوشانده گل انار درمان کننده پیوره و خون ریزی لثه می‌باشد.
    ۴۱. پودر پوست انار برای التیام زخمهای کهنه مفید است.
    ۴۲. کسانی که مزاج گرم دارند انار ترش برای آن‌ها مفید است.
    ۴۳. اگر انار با دانه خورده شود از صدا کردن شکم جلوگیری می‌کند.
    ۴۴. امام صادق (ع) می‌فرمایند: بخورید انار را با پرده‌های وسط آن تا معده را صیقل دهد و هوش را زیاد کند.
    ۴۵. حضرت علی (ع) می‌فرمایند: به کودکان خود انار دهید تا زود‌تر به سخن آیند.
    ۴۶ کسانی که بیماری قند دارند از انار استفاده کنند.
    ۴۷. اگر آب انار را با شکر و نشاسته و صمغ عربی و روغن بادام بجوشانیم و نیم گرم میل شود باز کننده ادرار و تقویت کننده دستگاه ادرار و مثانه است.
    ۴۸. انار دفع کننده مضرات دخانیات می‌باشد.
    ۴۹. اگر انار را با پوست و دانه به طور سالم بپزند و سپس کوبیده آن را در محل خارش بگذارند خارش را برطرف می‌کند.
    ۵۰. اشخاصی که دارای طبع سرد و‌ تر هستند بعد از خوردن انار کمی زنجبیل با نبات بخورند.


    :: بازدید از این مطلب : 467
    |
    امتیاز مطلب : 45
    |
    تعداد امتیازدهندگان : 11
    |
    مجموع امتیاز : 11
    تاریخ انتشار : دو شنبه 7 آذر 1390 | نظرات ()